Керування дозволамиКерування дозволами

Якісні комунальні послуги

якісні комунальні послуги.pngМета

Забезпечення мешканців міста якісними комунальними послугами при оптимальному співвідношенні «ціна – якість».

Обґрунтування

Самопочуття мешканців міста визначається передусім тим, наскільки комфортно вони почуваються у середовищі свого безпосереднього проживання – «будинок – під’їзд – двір». Тому забезпечення високих стандартів якості комунальних послуг, які надаються мешканцям, є одним зі стратегічних завдань при плануванні розвитку міста. Модернізація інфраструктури є необхідною, але недостатньою умовою вирішення цього завдання. Другим важливим напрямком є модернізація самої системи надання комунальних послуг, запровадження нових вимог до якості та термінів виконання робіт, а також дієвої системи контролю за їх дотриманням.

У Вінниці в останні роки проводиться серйозна робота з підвищення якості роботи ЖЕКів. Кількість їх скорочена за рахунок ліквідації неефективних ЖЕКів і передачі їхнього житлового фонду на обслуговування більш ефективним ЖЕКам, підвищені вимоги до керівного складу ЖЕКів. Через створену Інспекцію з контролю за благоустроєм та санітарним станом міста, а також завдяки постійному аналізу реагування на звернення мешканців службами «Цілодобова варта» і «Гаряча лінія» налагоджено постійний контроль за якістю роботи відповідних служб. Значний обсяг робіт виконано з реалізації міських програм ремонту під’їздів, очищення підвалів та технічних приміщень, встановлення дитячих майданчиків тощо. Одночасно наводиться лад на території приватної забудови.

Сьогодні зрозуміло, що вирішальною умовою відпрацювання системи надання якісних комунальних послуг є активна участь у забезпеченні їх контролю з боку самих мешканців міста. З цією метою розширюється діяльність квартальних комітетів в мікрорайонах приватної забудови, запроваджено інститут старших по будинку в рамках програми введення побудинкового тарифу, розвивається система ОСББ. Створення таких центрів активності самих мешканців водночас сприяє їх залученню і до планування та співфінансування розвитку середовища їх безпосереднього проживання.

Довгострокові плани

Пріоритетними напрямками в рамках завдання підвищення якості комунальних послуг та благоустрою середовища безпосереднього проживання мешканців є:

  • створення на базі існуючої системи ЖЕКів мережі ефективних сервісних підприємств;
  • відпрацювання єдиних стандартів надання комунальних послуг і налагодження дієвої системи контролю за їх дотриманням як з боку самих мешканців, так і з боку виконавчих органів міської ради;
  • забезпечення доступу усіх мешканців міста до основних видів комунальних послуг (безперебійного та якісного теплозабезпечення, забезпечення холодною та гарячою водою, електропостачання, вивезення побутових відходів, прибирання під’їздів та прибудинкових територій);
  • мінімізація можливостей виникнення аварійних ситуацій на інженерних мережах і максимальне скорочення термінів їх усунення;
  • поступове проведення комплексного благоустрою усіх дворових територій в мікрорайонах багатоквартирної забудови (освітлення, ремонт проїздів, встановлення дитячих та спортивних майданчиків, урн, озеленення), а також зон спільного користування в мікрорайонах приватної забудови;
  • поступове проведення комплексного ремонту багатоквартирних будинків (заміна внутрішніх мереж, ремонт покрівель, під’їздів, впорядкування технічних приміщень спільного користування та підвалів);
  • оновлення ліфтового господарства міста із заміною ліфтів, які вичерпали термін своєї експлуатації;
  • розвиток інституту ефективних і відповідальних власників через підтримку програми створення ОСББ, надання їм фінансової, методичної та інформаційної підтримки, а також удосконалення органів самоорганізації населення.

Першочергові заходи

  • Запровадження єдиної системи ключових показників ефективності роботи (КРІ) для ЖЕКів міста незалежно від форми власності.
  • Оптимізація системи контролю за якістю надання комунальних послуг і оперативністю реагування на аварійні ситуації усіма службами міста, які пов’язані з наданням комунальних послуг, завдяки інтеграції диспетчерських служб у єдину систему роботи.
  • Встановлення лічильників обліку споживання холодної та гарячої води
  • Оптимізація тарифів на комунальні послуги з урахуванням ефективності від економії за рахунок впровадження нових технологій і скорочення управлінських і технологічних витрат.
  • Проведення постійної інформаційної кампанії для досягнення стовідсоткової сплати за усі види комунальних послуг (з врахуванням пільг та субсидій) для забезпечення належної фінансової основи безперебійної роботи підприємств – постачальників комунальних послуг.
  • Щорічне планування обсягів комплексного благоустрою дворових територій у мікрорайонах багатоквартирної забудови і зон спільного користування в мікрорайонах приватної забудови, комплексного ремонту багатоквартирних будинків в обсягах, не менших, ніж у попередні роки (з урахуванням можливостей міського бюджету і обсягів співфінансування з боку мешканців).
  • Завершення створення інституту старших по будинках, відпрацювання системи моніторингу щомісячної звітності ЖЕКів міста перед старшими по будинках про обсяги, якість та вартість наданих послуг.
  • Активізація роботи по розвитку мережі ефективних ОСББ в рамках проекту «Муніципальна програма врядування та сталого розвитку» програми розвитку ООН (ПРООН).