Новини міста: З Вінниці до Писарівки пустили тролейбус 12-А – Сергій Моргунов
Керування дозволамиКерування дозволами

З Вінниці до Писарівки  пустили тролейбус 12-А – Сергій Моргунов

249665347_2074805496003869_3794699106318373759_n.jpgУ Великій Вінниці збільшують присутність муніципального транспорту у приєднаних громадах. Сьогодні, 28 жовтня, запустили продовжений маршрут №12-А «Гніванське шосе – Немирівське шосе» до села Писарівка. Для цього не будували контактну мережу, а продовжили маршрут тролейбуса VinLine з автономним ходом. Міський голова Сергій Моргунов проїхався цим маршрутом та поспілкувався з місцевими жителями.

Одним з пріоритетів Стратегії 3.0 є екологічний та комфортний громадський транспорт. У Вінниці триває робота над розвитком мережі муніципального транспорту, особливо на територіях приєднаних громад та віддалених мікрорайонів міста. Так, у 2020 році було відкрито маршрут №12-А «Гніванське шосе – Немирівське шосе». А у 2021 році – маршрут – №15-А «Вишенька – ВПЗ» через вулиці Батозька та Липовецька.

З сьогоднішнього дня, 28 жовтня, маршрут 12-А продовжується до повороту на село Писарівку – на 3,9 км в одну сторону. «Маршрут 12-А – один з найдовших у Вінниці, він пролягає через все місто та  забезпечує з'єднання приєднаних громад до міста. Раніше він мав протяжність близько 14 кілометрів, а зараз додається ще 3,9 кілометри. Зараз його загальна протяжність – 18 кілометрів. Зокрема на автономному ходу тролейбус проходить  7 кілометрів в одному  напрямку. Така відстань достатня для забезпечення цього маршруту транспортом, адже запас автономного ходу – 20 кілометрів. До Писарівки зараз буде ходити 4 тролейбуси, інтервал руху складатиме від 24 до 47 хвилин. Враховуючи пасажиропотік та побажання мешканців, будемо за потреби корегувати графік руху», – каже гендиректор ВТК Михайло Луценко.

Для подовження маршруту не будували контактну мережу, а продовжили маршрут тролейбуса VinLine з автономним ходом, який відкрили минулого року від кінцевої зупинки «Грош» по Немирівському шосе до підприємства «Грін Кул». Також підготували інфраструктуру для безпеки руху – зокрема, встановили 2 світлофори біля в'їзду в Писарівку та в'їзду у Щітки. Влаштували зупинкові павільйони.

Депутат Вінницької міської ради Дмитро Науменко розповів, що 90 % жителів Писарівки працюють та  навчаються у Вінниці і дістатись з села було не завжди зручно. «Тепер люди, які живуть у Писарівці, зможуть сісти на кінцевій зупинці громадського транспорту і з комфортом дістатись до міста. Також тепер у нас є світлофори, завдяки яким підвищився рівень безпеки руху, – каже Дмитро Науменко. – Я від всіх мешканців сіл Щітки, Писарівка, Вінницьких Хуторів дякую за те, що ми у свій час зробили правильний вибір і приєдналися до Вінниці і на сьогоднішній день є результат».

Не тільки експерти визнають, що система громадського транспорту Вінниці є найкращою, це  підтверджує оцінка самих мешканців відповідно до Всеукраїнського муніципального опитування, яке проводив Міжнародний республіканський інститут (IRI) за сприяння USAID. 74% вінничан позитивно оцінюють розвиток  транспортної інфраструктури.

«Наш наступний крок – при наявності більшої кількості тролейбусів з автономним ходом збільшити кількість громадського транспорту на маршруті 15-А. Цей маршрут іде до ДПЗ - на Зулінського через вулицю Батозьку. Я думаю, що ми його пустимо через вул. Юзвинську до Барського шосе і в зворотному напрямку. Ми промоніторимо потребу, адже там теж є приєднані території і суміжна територія Агрономічного на вулиці Юзвинській,  звідки люди також звертаються за покращенням сполучення муніципальним транспортом», – каже Сергій Моргунов.

Також міський голова зазначив, що неможливо забезпечити громадським транспортом всі приєднані території тільки за рахунок тролейбусів з автономним ходом. «Ми закуповуємо автобуси, розширяємо мережу маршрутів саме по приєднаних територіях, але цей процес достатньо не швидкий, над цим необхідно працювати.  Ми плануємо на 2022 рік закупити 10 електроавтобусів і тоді будемо розуміти, які можливості з'являться. Поступово будемо рухатися до подальшого створення якісної маршрутної мережі громадського транспорту. Саме головне, щоб цей громадський транспорт був екологічним, пріоритетом має бути електротранспорт і газові автобуси. Наше завдання, і це прописано у Стратегії «Вінниця 3.0», – відійти взагалі від двигунів внутрішнього згоряння, дизелю, адже це впливає на екологію,» – наголосив очільник громади.

Цього року у рамках реалізації проєкту «VinLine» «Вінницька транспортна компанія» зібрала 7 ВінЛайнів з автономним ходом.