Новини міста: Сергій Моргунов: «Масштабна реконструкція дасть можливість аеропорту «Вінниця» стати одним з важливих транспортних хабів у центральній частині України»
Керування дозволамиКерування дозволами

Сергій Моргунов: «Масштабна реконструкція дасть можливість аеропорту «Вінниця» стати одним з важливих транспортних хабів у центральній частині України»

аеропорт (11).JPGУ Вінницькому аеропорту стартували роботи з ремонту злітно-посадкової смуги. А те, що держава відкрила асигнування на аеродром, дасть змогу проводити роботу по другому важливому проєкту – реконструкції аеровокзалу. Ці два проєкти надзвичайно важливі для міста, адже сучасний аеропорт стане «магнітом» для інвестицій у різні сфери. Аеропорт привабить туристів, активізує економічну активність, покращить транспортні можливості міста, сформує передумови для створення нових робочих місць. Сьогодні, 7 жовтня, керівники міста та області відвідали аеропорт та подивились, що вже вдалось зробити з моменту, як розпочався ремонт злітно-посадкової смуги.

Реконструкція Вінницького аеропорту, яка включає оновлення аеродрому та аеровокзалу, – стратегічне завдання для Вінниці і всього регіону. Це один з пріоритетних напрямів Стратегії 3.0, що дозволить зробити  прорив у розвитку вінницької громади.

Важливо, що нарешті стартували роботи з ремонту злітно-посадкової смуги. До цього місто йшло не один рік: з 2017 року розпочалася розробка проєктно-кошторисної документації за кошти бюджету громади, пройдені експертизи, міжнародні торги, за результатами яких обрано генерального підрядника в 2019 році. Нещодавно аеропорт отримав фінансування з державного бюджету України у сумі 135 млн грн, які є першою частиною з передбачених коштів на І-шу чергу реконструкції (це майже 1 млрд грн). Загальний кошторис робіт по аеродрому становить 1,5 млрд грн.

Міський голова Сергій Моргунов наголосив, що комплексна реконструкція аеропорту «Вінниця»  дасть можливість летовищу стати одним з важливих транспортних хабів у центральній частині України. «Сума в 1,5 мільярда гривень розрахована на дві черги, і це не лише на ремонт злітно-посадкової смуги. Ми повинні розуміти, що це досить серйозний і масштабний проєкт: це розширення самої смуги, водовідведення, світлосигнальна система, огородження території всього аеропорту. Також це радіонавігація, яка теж буде фінансуватися за рахунок державного бюджету. Те, що буде фінансуватися за рахунок міського бюджету, – реконструкція аеровокзалу. Я думаю, що така масштабна комплексна реконструкція дасть можливість нашому аеропорту бути одним з важливих транспортних хабів у центральній частині України і навіть у північних районах Молдавії. Адже коли аеропорт функціонував, ми спостерігали зацікавленість з тих територій. Хочу сказати, що це результат спільної командної роботи Вінницької міської ради, обласної державної адміністрації, обласної ради і, звичайно, при підтримці Президента України. Я вже неодноразово говорив, що справедливість нарешті відновлена, і ми розпочали цей масштабний проєкт. Переконаний, що тільки завдяки такій сконсолідованій роботі можна буде вирішити всі завдання, щоб до кінця 2023 року ми могли ввести в експлуатацію в комплексі і аеровокзал, і злітно-посадкову смугу, та розпочати роботу різних напрямків польотів літаків», - каже Сергій Моргунов.

Нині у рамках реконструкції аеродрому вже завершено фрезерування перону та виконано фрезерування 800 м. п. злітно-посадкової смуги. Демонтовано 400 м2 аеродромних плит. Завезено складові бетонного заводу. Військові проводять демонтаж світлосигнального обладнання. Вже доставили мастику для герметизації деформаційних швів. Ведеться заготівля сипучих матеріалів. На цьому тижні заплановані поставки арматури та матеріалів для робіт по влаштуванню дренажної системи та водовідвідних колекторів.

«Ми б почали роботи раніше, гроші були, але вінницький аеропорт має подвійне призначення: військове і цивільне. Транспортна авіація готувалась до параду на 30-річчя незалежності, тому нам не давали розпочати роботи. А кошти, які передбачені на цей рік, будуть освоєні – підрядник пообіцяв. На наступний рік також, згідно з графіком, будуть передбачені кошти, це особиста обіцянка Президента, що у бюджеті будуть кошти на ремонт злітно-посадкової смуги вінницького летовища», – говорить голова Вінницької обласної державної адміністрації Сергій Борзов.

До кінця року заплановано виконати холодне фрезерування по цементобетонному покритті, прочистити деформаційні шви у цементобетонному покритті та їх герметизацію. Також у планах – демонтаж аеродромних покриттів із збірних залізобетонних плит ПАГ-18, улаштування дренажної системи, колекторів, вирівнюючого шару.

З 2022 року передбачено улаштування верхнього шару покриття штучної злітно-посадкової смуги (ШЗПС), реконструкцію водостічної системи та очисних споруд, монтаж світлосигнального обладнання. Також у планах на наступний рік – реконструкція мереж електропостачання, зв'язку, засобів метереологічного забезпечення, радіотехнічних засобів посадки.

Проєктом реконструкції передбачено розширення існуючої штучної злітно-посадкової смуги (ШЗПС) в сторону ґрунтової злітно-посадкової смуги, частковий демонтаж найбільш зруйнованих існуючих покриттів цієї смуги, перону та аванперону з влаштуванням нових штучних покриттів жорсткого типу. Існуючий перон підлягає розширенню, щоб на ньому могли безпечно розміщуватись й самостійно маневрувати повітряні судна і перонна техніка.

Завдяки тому, що держава відкрила асигнування на аеродром, буде можливість розпочати другий важливий проєкт по летовищу – реконструкцію аеровокзалу. Розрахунок такий, що роботи по обох проєктах будуть проводитись одночасно. Відповідно до домовленостей - місто взяло на себе зобов'язання оновити аеровокзальний комплекс власними силами. І вже забезпечило розробку проєктно-кошторисної документації та залучило кошти на ці масштабні роботи. На І чергу робіт необхідно 300 млн грн. Отже, за сприятливих умов, через два роки, у 2023-му, заплановано, що Вінниця матиме повністю модернізований сучасний міжнародний аеропорт, що відповідатиме вимогам авіаперевізників та забезпечуватиме комфорт і безпеку для пасажирів.

«Новий аеропорт – це нові можливості як для міста Вінниці, так і для всієї Вінницької області в цілому, – каже голова Вінницької обласної ради Вячеслав Соколовий. – Після ухвалення стратегій розвитку громад вони працюють над формуванням інвестиційних паспортів, а наявність аерологістичних можливостей додатково підвищить привабливість будь-якої громади. Крім цього, обласною радою в цьому році передано земельну ділянку біля аеропорту для міської ради, щоб мати можливість створювати різні сервіси з обслуговування аеропорту, потреб бізнесу тощо. Тому в комплексі це дасть дуже гарний результат для розвитку області і підвищить нашу конкурентоспроможність на ринку інвестицій».

В рамках модернізації аеровокзалу передбачається оновити будівлю відповідно до прогнозованого збільшення пасажиропотоку.  Планується розділити приміщення на два сектори для можливості одночасного обслуговування міжнародних та внутрішніх рейсів. Розрахункова пропускна спроможність терміналу після реконструкції має досягти 480 пас/год: 380 пас/год – сектор міжнародних рейсів та 100 пас/год – сектор внутрішніх рейсів.

За міжнародною практикою буде розділено по поверхах зони прильоту та вильоту: приліт на першому поверсі, а зона вильоту – на другому. Проєкт передбачає і задоволення міжнародних вимог відносно безперешкодного обслуговування пасажирів з обмеженою мобільністю: ліфт на другий поверх після реєстрації на рейс для вильоту, а також ліфти та пандуси для виходу на посадку із зони вильоту.

До цього часу проєкт модернізації аеровокзалу повністю реалізовувався за кошти місцевого бюджету. У 2019 році було проведено дослідження фундаментів та ґрунтів під ними. Практично завершено розробку проєктно-кошторисної документації за сучасними ВІМ технологіями (тривимірне проєктування з моделюванням стикувань всіх інженерних мереж та будівельних конструкцій). Розроблено віртуальну модель аеровокзалу після реконструкції для можливості його віртуального відвідання та демонстрації потенційним інвесторам та авіакомпаніям, ще до початку будівельних робіт.