(без назви)
Керування дозволамиКерування дозволами
https://www.vmr.gov.ua/PictureLibrary1/%D0%B4%D0%B8%D1%80%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B0%20%D0%B4%D0%B5%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%96%D0%B2/%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%82%D1%8C%D1%8F%D0%BD%D0%BE%D0%B2.jpg
Мартьянов Максим Петрович
Директор департаменту, Департамент економіки і інвестицій

​Вирішує питання соціально–економічного розвитку міста, залучення інвестицій, створення сприятливих умов для розвитку промислового виробництва, малого та середнього бізнесу.​​

Особистий прийом громадян:
1-й, 3-й вівторок з 14-00 до 15-00
Кімната особистого прийому №2 

Пряма телефонна лінія:  
1-й вівторок з 15-00 до 16-00
0432 59-50-46
Звернення:
12 серпня 2021

​Доброго дня. Я проживаю на Хуторі Шевченка в 9 поверховому будинку. Навпроти моїх вікон розташована база металобрухту. В мене питання, чи законно таке розташування бази біля житлового будинку. Це постійний грохіт, пил з домішками іржавого металу. База має не регламентований робочий день. Працюють до 22:30, м також у вихідні: неділю. Чи мають вони на це право. В чи є органи, які можуть вплинути хоча б на графік роботи. Якось ввечері в на вихідних хочеться спокою, слухати спів птахів, п не грохіт металу

Відповідь:
27 серпня 2021

Виконавчими органами міської ради в межах компетенції розглянуто Ваше звернення від 12.08.2021 стосовно діяльності бази прийому металобрухту, розташованої неподалік будинку №41 по вулиці Гонти в м. Вінниці, про що повідомляю наступне.

Відповідно до п. 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим – також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

 Із змісту звернення вбачається, що вказаний господарюючий суб'єкт не відноситься до комунального сектору економіки.

Органи місцевого самоврядування здійснюють свої повноваження щодо суб'єктів господарювання виключно в межах, визначених чинним законодавством України, що встановлено статтею 23 Господарського кодексу України.

Відповідно до приписів статей 6, 23 Господарського кодексу України, органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється втручатись в господарську діяльність суб'єктів господарювання.

З поміж іншого, дії, якими встановлюються не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств також визнаються антиконкурентними згідно ч. 2 ст. 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», і тягнуть за собою відповідальність згідно з законом.

Відносини, що виникають у процесі збирання, заготівлі та здійснення операцій з металобрухтом врегульовано ЗУ «Про металобрухт».

Відповідно до ч. 3 ст. 5 ЗУ «Про металобрухт», суб'єкти господарювання, які здійснюють операції з металобрухтом, повинні забезпечити контроль за вибуховою, пожежною, екологічною та радіаційною безпекою відповідно до законодавства.

Частиною 1 ст. 14 ЗУ «Про металобрухт» зазначено, що державний контроль за здійсненням заготівлі металобрухту та операцій з металобрухтом здійснюють місцеві державні адміністрації.

Враховуючи вищевикладене повідомляю, що правових підстав щодо врегулювання діяльності бази прийому металобрухту у Вінницької міської ради, виконавчого комітету та виконавчих органів міської ради немає.

Водночас повідомляю, що Ваше звернення надіслано до Вінницької обласної державної адміністрації для розгляду в межах компетенції.

Слід зауважити, що статтею 24 ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя», з-поміж іншого, зазначено, що підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти) як жилі будинки і прибудинкові території.

Державні санітарні норми допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови затверджено наказом Міністерства охорони здоров'я України від 22.02.2019 № 463.

Відповідно до Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 р. № 667, одним з основних завдань Держпродспоживслужби є здійснення відповідно до закону державного нагляду (контролю) за дотриманням санітарного законодавства (в тому числі вимірювання рівня шуму та складення відповідних документів, що підтверджують факт перевищення рівня шуму).

Статтею 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено адміністративну відповідальність за порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях.

З огляду на ст. 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення, повноваження щодо складення протоколів про адміністративне правопорушення, визначене ст. 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення, покладено на уповноважених посадових осіб Національної поліції України.

Повноваження в частині здійснення державного нагляду (контроль) за додержанням підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання вимог законодавства про охорону атмосферного повітря, зокрема щодо додержання нормативів у галузі охорони атмосферного повітря покладено на Державну екологічну інспекцію України.

Для розгляду в межах компетенції та перевірки можливого забруднення атмосферного повітря внаслідок діяльності бази металобрухту виконавчими органами міської ради Ваше звернення надіслано до Державної  екологічної інспекції у Вінницькій області.

Щодо встановлення фактів перевищення рівня шуму під час проведення діяльності на базі металобрухту та прийняття відповідних рішень в межах компетенції, Ваше звернення надіслано до Вінницького міського управління головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області та Вінницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області.  

Додатково варто зазначити, що будь-яка особа, відповідно до приписів норм ст. 269, 270, 282, 1163, 1164 Цивільного кодексу України, не позбавлена права звернутись до суду за захистом свого особистого немайнового цивільного права (право на безпечне для життя і здоров'я довкілля).

Вкладення