(без назви)
Керування дозволамиКерування дозволами
https://www.vmr.gov.ua/PictureLibrary1/%D0%9A%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B8/%D0%92%D0%B0%D1%80%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%B2.jpg
Варламов Михайло Васильович
Директор департаменту, Департамент енергетики, транспорту та зв'язку

Вирішує питання надання мешканцям міста стабільних та якісних послуг електро-, тепло-, газо-, водопостачання, послуг міського пасажирського транспорту та зв’язку.​

Особистий прийом громадян:
1-й та 3-й четвер з 12-00 до 13-00​
Кімната особистого прийому №2​ 

Пряма телефонна лінія:  
останній четвер місяця з 09-00 до 10-00
0432 59-50-44
Звернення:
19 липня 2021

​​Доброго дня. Просимо надати конструктивну адекваткну відповідь, з якого дива мешканці міста стали регулярно сидіти без світла цілими мікрорайонами по півдоби? Хто відповідальний за це зухвальство? Вчора 5-тий раз за місяць район Масложир, де так нахвалюють сумнівної  користі амфітеатри і фонтанчики, знову сидів без світла з 8.00 до 22.00. Представники влади вважают, що це нормальна ситуація при любому розкладі, а в таку спеку, то взагалі? Хто повинен контролювати ситуацію для недопущення такого безладу? Вимагаємо розібратися та притягнути до відповідальності причетних. На балачки про "аварійні ситуації" не витрачайте даремно сили - всі люди в курсі, в чому там справа.

Відповідь:
03 серпня 2021

Ваше звернення щодо відключень електричної енергії опрацьовано департаментом енергетики, транспорту та зв'язку міської ради. В межах компетенції повідомляємо наступне.

Взаємовідносини між електропостачальником (електропостачальниками) та споживачами електричної енергії, а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії, регулюються Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) №312 від 14.03.2018 (далі – Правила).

Відповідно до положень глави 5.1 розділу V Правил, оператор системи зобов'язаний, зокрема:

- дотримуватись показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, а також якості електричної енергії, перелік та величини яких затверджено Регулятором;

- здійснювати компенсацію та/або відшкодування збитків користувачу системи передачі та користувачу системи розподілу та/або споживачу у разі недотримання оператором системи показників якості послуг, визначених Регулятором та відповідним договором про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії;

- відповідно до умов договору повідомляти споживачів та електропостачальників про застосування графіків обмеження споживання електричної енергії, обмеження споживання електричної потужності, аварійних відключень споживачів електричної енергії, час їх початку та закінчення, величину зниження споживання електричної енергії та потужності, планові ремонтні роботи в електричних мережах, що спричиняють перерву в електропостачанні споживачів;

- забезпечувати безпечне, надійне та ефективне функціонування систем розподілу (передачі) електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища;

- приймати письмові та усні повідомлення (у тому числі засобами зв'язку) споживачів та інших користувачів системи передачі (розподілу) електричної енергії щодо порушення електропостачання або порушення показників якості електричної енергії, а також вживати заходів до відновлення електропостачання та приведення показників якості електроенергії у відповідність до вимог Кодексу системи передачі та Кодексу систем розподілу.

Оператор системи несе відповідальність у порядку, передбаченому законодавством України, за завдані споживачу та/або електропостачальнику, іншому учаснику роздрібного ринку збитки внаслідок порушення ним умов договору та цих Правил. У разі переривання електропостачання, спричиненого неправомірними діями (бездіяльністю) оператора системи, він несе відповідальність перед споживачем та електропостачальником електричної енергії згідно з законодавством.

Оператор системи несе відповідальність за дотримання умов договору та цих Правил щодо припинення або часткового обмеження електропостачання. У разі розподілу (передачі) електричної енергії, параметри якості якої перебувають поза межами показників, зазначених у відповідному договорі про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, оператор системи несе перед споживачем відповідальність, передбачену умовами договору.

Відтак, оскільки оператором системи розподілу на території Вінницької області є АТ «Вінницяобленерго», за результатами розгляду даного звернення департамент звернувся до керівництва АТ «Вінницяобленерго» із запитом щодо підвищення надійності розподілу (передачі) електричної енергії за вказаною Вами адресою та надання роз'яснень щодо порушених Вами питань. Про результати опрацювання Вашого звернення та вжиті заходи Вас також буде повідомлено фахівцями АТ «Вінницяобленерго».

На даний час електроживлення за вказаною Вами адресою здійснюється в штатному режимі без аварійних відключень.

Водночас зауважимо, що пунктом 7.7 Правил роздрібного ринку електричної енергії передбачено, що електроживлення електроустановок споживача може бути тимчасово припинено оператором системи для проведення планових робіт, пов'язаних з ремонтом устаткування та/або підключенням електроустановок нових споживачів. Крім того, у разі виникнення аварійних ситуацій в електроустановках оператора системи електроживлення електроустановок споживача може бути припинено на час, що не перевищує визначений Правилами улаштування електроустановок (далі – ПУЕ) для струмоприймачів споживача відповідної категорії.

Відповідно до п. 1.2.20 ПУЕ допустима перерва, необхідна для ремонту чи заміни пошкодженого елементу системи електропостачання для споживачів електричної енергії третьої категорії (до якої відноситься вказаний у зверненні житловий будинок) – одна доба.

Також вважаємо необхідним зауважити, що відповідно до положень глави 5.3 розділу V Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 №310 (зі змінами, далі – Кодекс) користувачі та ОСР (оператор системи розподілу) зобов'язані виконувати приписи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, у разі виявлення незадовільного технічного стану електроустановок Користувачів та/або елементів системи розподілу, який загрожує аварією, пожежею та створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, населенню та навколишньому середовищу, а також у разі невиконання вимог щодо усунення недоліків в електроустановках.

Державний нагляд у галузі електроенергетики здійснює Державна інспекція енергетичного нагляду України.

Відповідно до положень статті 9 Закону України «Про ринок електричної енергії» на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, покладається, зокрема:

- здійснення державного енергетичного нагляду за електричними установками і мережами учасників ринку (крім споживачів);

- здійснення державного енергетичного нагляду за дотриманням учасниками ринку (крім споживачів) вимог правил та інших нормативно-правових актів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічного стану електричних установок і мереж, а саме за:

забезпеченням надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам;

дотриманням встановленого нормативно-правовими актами з питань електроенергетики порядку застосування оператором системи передачі, оператором системи розподілу та електропостачальником заходів з обмеження та/або припинення постачання електричної енергії споживачам;

дотриманням особливого режиму відключення та/або обмеження електропостачання захищених споживачів;

забезпеченням належного технічного стану елементів обладнання системної протиаварійної автоматики, встановлених у учасників ринку (у тому числі споживачів).

Відповідно до статті 10 Закону України «Про ринок електричної енергії» до повноважень місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у відносинах із суб'єктами електроенергетики належить:

1) погодження питань розміщення на підпорядкованій їм території об'єктів електроенергетики виходячи з інтересів територіальної громади;

2) участь у розробленні планів розвитку систем розподілу електричної енергії на підпорядкованій їм території;

3) участь у розробленні і реалізації системи заходів щодо роботи об'єктів електроенергетики у разі виникнення надзвичайної ситуації в ОЕС України;

4) сприяння розвитку електроенергетики в регіоні.

Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування не мають права втручатися в оперативне регулювання режимів споживання електричної енергії.

Вкладення