(без назви)
Керування дозволамиКерування дозволами
https://www.vmr.gov.ua/PictureLibrary1/%D0%9A%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B8/%D0%92%D0%BE%D0%B9%D1%82%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0.jpg
Войткова Валентина Романівна
Директор департаменту, Департамент соціальної політики

Вирішує питання сфери соціального захисту населення, надання благодійної грошової допомоги.​

 
Пряма телефонна лінія:  
1-а середа з 09-00 до 10-00
0432 50-43-50
Звернення:
27 січня 2021

                                                   Шановна Валентина Романівна!                               

Я, Кисельова Зінаїда Миколаївна 1929 року народження, маю Посвідчення учасника ВВВ, яке видане 16 липня 2003 року. Посвідчення є безтерміновим і дійсне на всій території України.

Згідно Українського Законодавства я користувалася пільгами на 50% знижку на комунальні послуги та телефон. Але з 2021 року з мене зняли пільги гарантовані державою. Обгрунтування: моя занадто велика пенсія. Моя пенсія на сьогодні складає 3572,22.

Але яка б в мене не була пенсія, пільги мені гарантовані Конституцією України. Мені розказали в службі соцзахисту  про  прожитковий мінімум, та інше… але це тут до чого? Якщо:  Конституційний  Суд  України ухвалив   своїм   Рішенням   від   27.02.2020    (рішення №3-р/2020) :

Конституційний суд визнав таким, що не відповідає Основному закону, обмеження пільг ветеранам війни, яке затвердив Кабінет міністрів окремим положенням пункту 26 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу.

"Цим рішенням Конституційний Суд України визнав таким, що не відповідає Конституції України, окреме положення пункту 26 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України у частині, яка передбачає, що норми та положення статей 12, 13, 14, 15 та 16 закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22 жовтня 1993 року № 3551–ХІІ (далі – закон № 3551) застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, зважаючи на наявні фінансові ресурси державного та місцевого бюджетів і бюджетів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Зазначені положення закону №3551 передбачають пільги для учасників бойових дій та особам, прирівняним до них; людям з інвалідністю, отриманою через війну; учасникам війни; особам, на яких поширюється дія закону № 3551 і людям, у яких є особливі заслуги перед Батьківщиною.

В КСУ зазначили, що держава не може в односторонньому порядку відмовитися від зобов'язання щодо соціального захисту громадян, які вже виконали свій обов'язок щодо захисту суверенітету своєї країни і її територіальної цілісності. Також невиконання державою соціальних зобов'язань стосовно ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія закону №3551, підриває довіру до країни.

"Обмеження або скасування пільг для ветеранів війни, осіб, на яких поширюється дія закону №3551, без їх рівноцінної заміни або компенсації є порушенням зобов'язань держави щодо соціального захисту осіб, які захищали Батьківщину, і членів їх сімей. У разі зміни правового регулювання придбані зазначеними особами пільги або інші гарантії соціального захисту повинні бути збережені із забезпеченням можливості їх реалізації", - йдеться в рішенні суду.

Під час ухвалення рішення судді Конституційного суду дійшли висновку, що за допомогою кодексу не можна вносити зміни до інших законів України, зупиняти їх дію чи скасовувати їх. Також за допомогою кодексу не можна встановлювати інше законодавче регулювання відносин, яке відрізняється від того, що є предметом спеціального регулювання іншими законами країни.

КСУ постановив, що встановлення з допомогою Бюджетного кодексу законодавчого регулювання відносин у сфері надання пільг ветеранам війни, яке відрізняється від зазначеного в статтях 12, 13, 14, 15 та 16 закону №3551, викликає юридичну невизначеність при застосуванні зазначених норм Кодексу та закону №3551. Крім того, це не відповідає Конституції України.

"Положення, визнане неконституційним, втрачає чинність з дня ухвалення Конституційним судом України цього рішення. Рішення Конституційного суду України є обов'язковим, остаточним і таким, що не може бути оскаржене".

Також я маю претензії до Укртелекому та очолюваної Вами структури. За вересень та жовтень 2020р.  мені не повернули пільги за телефон (хоча на той період я буда зареєстрована в базі пільговиків), тому, що як мені сказали у відділі пільг Укртелекому, Міська влада і Укртелеком, так  «вирішили»! Яке обґрунтування цього? Тому що служба соцзахисту не подавала списки пільговиків в Укртелеком.

Прошу вирішити ці питання та надати мені відповідь у встановлений Законом термін. Якщо Ви вважаєте, що моє Звернення знаходиться поза Вашої компетенції,  прошу        перенаправити його, згідно Закону «Про Звернення громадян» ст.7 органу або посадовій особі, до компетенції яких відноситься моє звернення.  Щиро дякую. 

Відповідь:
10 лютого 2021

Департамент соціальної політики міської ради на Ваше звернення щодо призупинення надання пільг на житлово-комунальні послуги як учаснику війни з січня 2021 року та невідшкодування пільг з абонентної плати за користування квартирним телефоном повідомляє наступне.

Ви перебуваєте на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги в управлінні соціального захисту населення (Правобережне) департаменту соціальної політики міської ради, як учасник війни, дитина війни, пенсіонер за віком, ветеран праці з 25.11.2003 року.

 Згідно із Законом України N 76-VIII від 28.12.2014 року «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» та відповідно до ст. 14 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» з 01.07.2015 року  пільги, передбачені пунктами 1, 2, 4, 5, 6 та 18 частини першої цієї статті, надаються за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (з січня 2021 року – 3180,00 грн.).

Постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 року № 389 затверджено Порядок надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім'ї.

 Оскільки середньомісячний розмір доходу станом на 01.01.2021 року за попередні шість місяців становить 3489,96 грн. і перевищує 3180,00 грн. (величину доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу), надання пільг  по оплаті за житлово-комунальні послуги та абонентній платі за користування квартирним телефоном не було поновлено з 01.01.2021 року згідно чинного законодавства, про що 26.01.2021 року в телефонній розмові начальником відділу персоніфікованого обліку з даного питання було надано роз'яснення Вашій доньці.  

Щодо питання невідшкодування пільг з абонентної плати за користування квартирним телефоном повідомляємо, що в телефонній розмові із працівниками ПАТ «Укртелеком» 02.02.2021 року було з'ясовано, що в березні 2021 року в електронному файлі для відшкодування витрат за надані Вам пільги буде відображено суму пільг за вересень та жовтень 2020 року для подальшого відшкодування департаментом соціальної політики міської ради, про що  08.02.2021 року в телефонній розмові начальником відділу персоніфікованого обліку було повідомлено Вашу доньку.  

Додатково повідомляємо, що 04.02.2021 року працівниками управління соціального захисту населення (Правобережне) департаменту соціальної політики міської ради Вам було сформовано заяву та декларацію на надання матеріальної грошової допомоги.

Справу буде винесено на чергове засідання комісії по розгляду звернень громадян, щодо надання матеріальної грошової допомоги. Про результат розгляду звернення буде повідомлено додатково, після прийняття рішення виконавчим комітетом міської ради.

Вкладення