Ваше звернення стосовно роз'яснень нормативно-правових актів, що регулюють господарську діяльність у сфері гарантійного, побутового обслуговування населення, розглянуто Департаментом адміністративних послуг міської ради, у зв'язку з чим, інформуємо про наступне.
Відповідно до частин 1, 2 статті 3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями. Господарська діяльність може здійснюватися і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність).
Правила побутового обслуговування населення, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 1994 р. № 313, визначають основні вимоги до побутового обслуговування населення і регулюють відносини між замовниками та виконавцями у наданні побутових послуг на території України.
Відповідно до пункту 1 вищевказаних Правил, побутове обслуговування населення - організована діяльність суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язана з наданням побутових послуг; побутова послуга - вид діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаної із задоволенням конкретної побутової потреби індивідуального замовника.
З огляду на вищевказані норми чинного законодавства України, побутове обслуговування населення здійснюють суб'єкти підприємницької діяльності для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку.
Крім того, пунктом 23 Правил побутового обслуговування населення встановлено, що гарантійні зобов'язання виконавця стосовно надання послуг визначаються Законом України "Про захист прав споживачів" та відповідними нормативно-правовими актами.
Пунктом 25 Правил побутового обслуговування населення встановлено обов'язки виконавця, зокрема, виконання гарантійних зобов'язань щодо виготовлених виробів і відремонтованих ним речей.
Таким чином, Правила побутового обслуговування населення, з поміж іншого, містять норми, які регулюють гарантійне обслуговування населення.
Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. № 506, визначає відносини між споживачами, які придбавають технічно складні побутові товари для власних побутових потреб (далі - споживачі), та їх виробниками, продавцями і виконавцями робіт з гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни товарів (далі - виконавець).
Відповідно до статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів», виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами чи договором.
З огляду на вищевикладені норми чинного законодавства України, що регулюють дану сферу правовідносин, гарантійні зобов'язання виконавця стосовно надання послуг визначаються Законом України "Про захист прав споживачів" та відповідними нормативно-правовими актами, зокрема, Правилами побутового обслуговування населення, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 1994 р. № 313, Порядком гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. № 506, які застосовуються системно.
Таким чином, окремі нормативно-правові акти, які стосуються господарюючого суб'єкта у сфері побутового обслуговування населення, в конкретних випадках, можуть поширюватись, та відповідно, мати юридичні наслідки для суб'єкта господарювання у сфері гарантійного обслуговування.