Керування дозволамиКерування дозволами

Новини і роз'яснення

31 грудня 2014​

    ШАНОВНІ ПЛАТНИКИ ПОДАТКІВ !

​Приміть найщиріші вітання з Новим роком  та Різдвом Христовим!

            Нехай Новий рік увійде у Ваш дім з миром, добром і оптимізмом, принесе Вам, Вашому колективу  і Вашій родині  здоров'я, щастя і благополуччя.

            Щиро бажаємо Вам вдалого року, багатого на хороші новини, плідні справи  та яскраві події.

            Хай у Новому році збудуться Ваші надії, мрії та задуми і кожна мить вашого життя буде  наповнена  почуттям любові щастя, радості і людського тепла.


​З повагою, в.о.начальника  Вінницької ОДПІ                                              С.В.Ковальчук


На новорічні свята   Вінницький центр обслуговування платників податків працюватиме 2, 3 та з 8 по 10 січня

            Для зручності платників та створення комфортних умов при поданні податкової звітності центр обслуговування платників Вінницької ОДПІ  працюватиме  у черговому режимі – з 10.00 до 14.00 години 2, 3  та з 8 по 10 січня 2015 року.

            У зв`язку із святкуванням Нового року та Різдва Христова 1 та 7 січня 2015 року будуть вихідними днями.

            Сервіси ДФС працюватимуть цілодобово в режимі інтерактивного автовідповідача.

            Для отримання консультацій з питань застосування норм податкового та митного законодавства телефонувати до Кол-центру за номером 0-800-501-00-7.

           

Особливості здійснення волонтерської діяльності в Україні

​            Під час Всеукраїнського семінару-форуму «Волонтерська діяльність в Україні», який відбувся в ДФС у режимі відеоселектору,  фахівці відомства роз'ясняли волонтерам з усіх регіонів України порядок включення до Реєстру волонтерів антитерористичної операції, особливості подання звітності та сплату податків волонтерами.

                                               Реєстр волонтерів

            До Реєстру волонтерів антитерористичної операції включаються лише фізичні особи за заявницьким принципом. У заяві мають бути зазначені категорії фізичних осіб, на користь яких надається благодійна допомога волонтером, та дата початку здійснення діяльності як волонтера АТО. При цьому дата початку такої діяльності не може бути раніше 21 листопада 2013  року та раніше дати відкриття рахунків, призначених для здійснення благодійної діяльності.

                                   Звільнення від оподаткування

            Особлива увага приділялася питанню  звільнення від оподаткування  волонтерської діяльності. Основними умовами такого звільнення є включення платників податків  до Реєстру волонтерів АТО та цільове використання отриманої благодійної допомоги на користь окремих категорій громадян.  

            Право на отримання неоподатковуваної благодійної допомоги мають учасники бойових дій АТО, масових акцій громадського протесту, які зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження (під час акцій, які тривали з 21 листопада по 28 лютого 2014 року та 2 травня 2014 року в Одесі), члени їх сімей, фізичні особи, які мешкають або мешкали на території проведення АТО або в Автономній Республіці Крим та були вимушені залишити такі місця проживання.

            Благодійні кошти, які акумульовані волонтерами на рахунках та передані на цільове використання, не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу. Оскільки волонтери не повинні декларувати такі отримані доходи в податковій декларації про майновий стан і доходи, то і подавати таку декларацію не потрібно. 

                                               Первинні документи

            Підтвердженням факту понесення витрат волонтером при придбанні матеріальних цінностей та послуг у юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців є наявність первинних документів, до яких, зокрема, (але не виключно) відноситься договір, платіжне доручення, касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, накладна, акт прийому-передачі тощо.  

            Факт придбання  матеріальних цінностей у фізичних осіб повинен бути зафіксований у письмовому вигляді та підписаний сторонами, який підтверджує  факт придбання товару та понесені грошові витрати волонтера.

            Надання допомоги отримувачу благодійної допомоги може здійснюватися як безпосередньо фізичним особам, так і через уповноважені органи. Підтвердженням факту надання такої допомоги фізичним особам є документ складений у письмовому вигляді, зокрема, але не виключно, акт прийому-передачі.

            При цьому, у  разі надходження  до ДФС скарг щодо скарги щодо неправомірного використання благодійних коштів, діяльність відповідних волонтерів буде перевірятися.

                                   Особливості митного оформлення

            Учасників семінару поінформували про правила митного оформлення та пропуску товарів. Так, зокрема, для оперативного проведення митного контролю гуманітарних вантажів, які надходять в Україну, на митницях ДФС організовано роботу «гарячої лінії». Фахівці митниць у цілодобовому режимі надають консультації волонтерам щодо митного оформлення товарів. 

 

З часу впровадження військового збору платники Вінниччини сплатили майже 63 мільйони гривень

            Майже півроку минуло відколи вся Україна почала сплачувати до державної казни військовий збір. Фізичні особи – резиденти (нерезиденти), які отримують доходи з джерела їх походження в Україні, а також податкові агенти Вінниччини із серпня по 25 грудня 2014 року загалом поповнили бюджет майже на  63 млн. грн. А, зокрема, за грудень надходження військового збору склали майже 11,5 млн. грн.

            Платниками податків Вінницької ОДПІ  сплачено до бюджету  протягом серпня-грудня 2014 року  майже 29 млн.грн. військового податку, в тому числі  у  грудні 7,3 млн.грн.  

            Всі зібрані кошти держава перераховує на потреби української армії, підтримку вояків на східній Україні, посилення обороноздатності. Отже, кожен платник збору робить свій внесок у захист нашої країни, збереження її територіальної цілісності і незалежності.

 

Від операції „Урожай" Вінниччина додатково отримала майже 3 мільйони ПДФО 

            Всеукраїнська операція „Урожай – 2014" проводилася Державною фіскальною службою з липня по грудень 2014 року. Її головна мета створити в агросекторі рівні, прозорі та комфортні умови для діяльності аграріїв, а також попередити порушення податкового законодавства, ухилення від сплати податків та легалізувати зарплати працівників сільськогосподарського сектору.

            Діяльністю у галузі сільського господарства в області займаються 2389 суб'єктів господарювання – юридичних осіб, в тому числі майже 2 тис. платників фіксованого сільськогосподарського податку. Загальна площа землі , що використовується ними при здійсненні діяльності  становить 1211,1 тис. га.

            В ході операції працівники фіскальної служби детально вивчали чи раціонально та правомірно виробники сільськогосподарської продукції використовують землі, облікують вирощену продукцію та сплачують податки після її реалізації. Також перевіряли чи легально і з достатнім рівнем зарплатні  працюють наймані робітники. Після перевірок зарплату підвищили майже 9,5 тис. осіб, а 6 тис. людей легально працевлаштували. Як результат, бюджет додатково отримав майже 8 мільйонів гривень ЄСВ. Загалом із 58 проведених перевірок, порушення виявили у 55 випадках.

 

                                         Новий формат звітності з  РРО

 Центр обслуговування платників податків Вінницької ОДПІ повідомляє, що з 01.01.2015 набуває чинності  нова редакція  п. 7 ст. З Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", в частині необхідності подання суб'єктами господарювання, які використовують РРО (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти), до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків які містяться на контрольній стрічці в пам'яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам'яті модемів, які до них приєднані.

​Суб'єкти господарювання, які використовують такі РРО, як електронні таксометри, автомати з продажу товарів (послуг) та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, повинні подавати до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв'язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі- продажу іноземної валюти, яка міститься в фіскальній пам'яті зазначених РРО.

Порядок передачі інформації до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв'язку встановлюється органом доходів і зборів на базі технології, розробленої Національним банком України та погодженої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Крім того, відповідно до п. 8 Прикінцевих положень Закону №265 з 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише РРО, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.

Наказом ДФС від 11.12.2014 №362 затверджено останню редакцію Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, яка містить 116 моделей РРО.


26 грудня 2014​

Святий Миколай завітав до Стрижавської школи-інтернату

     З давніх давен одним з найбільших шанованих святих як православної, так і католицької церкви є святий Миколай, який завжди вважався покровителем знедолених і бідних, опікуном дітей. Недарма його називають Микола – чудотворець, адже він причетний майже до всіх  чарівних і добрих справ. І тепер, як і в давні часи, діти найчастіше звертаються по втіху та заступництво до Святого Миколая. І, звичайно, обов'язково шукають 19 грудня свій чобіток із подарунками від  Миколая. Із нетерпінням чекали цього свята і вихованці Стрижавської школи-інтернату. Саме  цього дня працівники Вінницької ОДПІ на чолі з керівником  Сергієм  Ковальчуком завітали до своїх підшефних, щоб подарувати  свято та часточку свого тепла.  Вітання та розваги  від Святого Миколая та веселих клоунів подарували вихованцям незабутні враження. Дітлахи були в захваті від різноманітних конкурсів,  в яких вони брали безпосередню участь. Кульмінацією дійства стала казка, головними героями якої були шефи. Акторів-податківців діти  тепло зустрічали і проводжали бурхливими оплесками. Цьогорічне свято запам'ятається усім присутнім приємними несподіванками, гарним настроєм, подарунками та неповторними враженнями.


​ДФС та Асоціація платників податків України підписали Меморандум про співпрацю

    Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус та Президент Асоціації платників податків України Василь Матійчик визначили напрями подальшої співпраці, підписавши Меморандум про партнерство та співробітництво між ДФС України та АППУ.

  Відповідно до підписаного Меморандуму, ДФС та АППУ докладатимуть усіх зусиль для забезпечення захисту законних прав та інтересів платників, поліпшення підприємницького клімату в країні, розвитку партнерських відносин між владою і бізнесом, а також підвищення соціальної відповідальності платників.

  Також Асоціація здійснюватиме експертизу та надаватиме ДФС пропозиції до проектів регуляторних актів, головним розробником яких є ДФС.

  Меморандумом також передбачено взаємне представництво у консультативно-дорадчих органах ДФС та керівних органах Асоціації, обмін інформацією, співпрацю у напрямі подолання корупції та забезпечення якісного виконання своїх функцій податковими та митними органами,  масово-роз'яснювальну та консультативну робота тощо.

 Сторони відзначили, що партнерські стосунки між АППУ та колишньою податковою службою, а нині – фіскальною, будувалися протягом 10 років і обов'язково мають тривати й надалі. 

​ 

Порядок розгляду скарг з питань нарахування та сплати єдиного внеску

Розгляд скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування проводиться відповідно до Порядку розгляду органами доходів і зборів скарг на вимоги про сплату недоїмки із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладання штрафу, затвердженого Наказом Міндоходів України від 09.09.2013 № 452.

Так, відповідно до Порядку, якщо скаржник вважає, що територіальний орган ДФС у районі, місті (крім міста Києва), районі у місті, об'єднаний чи спеціалізований, неправильно визначив суму недоїмки або прийняв рішення про накладення штрафу та нарахування пені, що суперечить законодавству про загальнообов'язкове державне соціальне страхування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, він має право оскаржити таке рішення у відповідному головному управлінні ДФС області.

Первинна скарга повинна бути подана протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання скаржником вимоги або рішення територіальних органів доходів і зборів про нарахування пені та накладення штрафу.

Строк, встановлений для подання первинної скарги, не вважається пропущеним, якщо до його закінчення скаргу та інші документи до неї передано на пошту.

Якщо територіальні органи надсилають скаржнику рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, то він має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до ДФС України.

У свою чергу ДФС України приймає вмотивоване рішення та надсилає його платнику єдиного внеску протягом 30 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника поштою з повідомленням про вручення або надає йому під розписку.

Якщо протягом цього строку вмотивоване рішення платнику єдиного внеску не надсилається, то така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника.

 

Протягом 11 місяців поточного року ДФС виявила понад 92 тис. нелегальних найманців

Протягом січня-листопада 2014 року фахівцями Державної фіскальної служби України виявлено понад 92 тис. найманих осіб, праця яких використовувалася роботодавцями без укладання трудових угод. За результатами перевірки порушники сплатили до бюджету близько 19 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та близько 36 млн. грн. єдиного внеску.

Крім того, до державної реєстрації залучено понад 29 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без реєстрації. До бюджету додатково надійшло майже 12 млн. грн. податків.

За даними ДФС, з початку 2014 року під час перевірок порушення податкового законодавства під час виплати заробітної плати та інших доходів фізичним особам зафіксовано в 59 відс. від перевірених. За виявленими фактами порушень до бюджету донараховано майже 408 млн. грн. податку на доходи фізосіб та штрафних санкцій.

Крім того, за результатами спільних заходів ДФС та органів місцевої влади понад 48 тис. підприємців, які виплачували зарплату своїм робітникам менше мінімальної, підвищили рівень оплати праці. Внаслідок цього бюджет додатково отримав понад 87 млн. гривень податку на доходи фізичних осіб.

Загалом, з початку 2014 року до бюджету надійшло майже 64 млрд. грн. податку на доходи фізичних осіб.

 

​Вартість корпоративу не включається до  доходу працівників

   Відповідно до ст.164 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо, зокрема, у вигляді вартості майна та харчування, безоплатно отриманого платником податку, крім випадків, визначених ПКУ для оподаткування прибутку підприємств.

    Водночас, оподаткування доходів фізичних осіб, у тому числі одержаних у вигляді додаткового блага, виходячи з положень ПКУ, розглядається лише у разі їх одержання безпосередньо конкретним платником податку.

     Враховуючи вищевикладене, вартість святкового вечора (банкету, корпоративу), який проводиться працедавцем для своїх працівників, не включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу цих працівників.

 

​Відшкодування моральної та матеріальної шкоди не оподатковується.

     Відповідно до ст.164 Податкового кодексу України дохід у вигляді неустойки (штрафів, пені), відшкодування матеріальної або немайнової (моральної) шкоди включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, крім:

     а) сум, що за рішенням суду спрямовуються на відшкодування збитків, завданих платнику податку внаслідок заподіяння йому матеріальної шкоди, а також шкоди життю та здоров'ю;

     б) відсотків, отриманих від боржника внаслідок прострочення виконання ним договірного зобов'язання; 

     в) пені, що сплачується на користь платника податку за рахунок бюджету (цільового страхового фонду) внаслідок несвоєчасного повернення надміру сплачених грошових зобов'язань або інших сум бюджетного відшкодування;

     г) суми втрат, заподіяних платнику податку актами, визнаними неконституційними, або незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, органів досудового розслідування, прокуратури або суду, що відшкодовуються державою в порядку, встановленому законом; 

     ґ) виплати з державного бюджету, пов'язані з виконанням рішень закордонних юрисдикційних органів, у тому числі Європейського суду з прав людини, прийнятих за наслідками розгляду справ проти України.

     Дія цього підпункту не поширюється на оподаткування сум страхових виплат, страхових відшкодувань і викупних сум за договорами страхування.

     До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються кошти, отримані платником податку в рахунок компенсації (відшкодування) вартості майна (нематеріальних активів), примусово відчуженого державою у випадках, передбачених законом, або вартість такої компенсації, отриманої у негрошовій формі.

​ 

Право на податкову знижку за навчання, якщо освіта отримується в декількох навчальних закладах.

     Згідно з п.п. 166.3.3 ст. 166 Податкового кодексу України платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати.

            Така сума не може перевищувати розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень, в розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року.

     Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена на суму єдиного внеску на загальнообов'язкове державне  соціальне  страхування та суму податкової соціальної пільги за її наявності.    

     Отже, платник податків, який навчається в декількох навчальних закладах України, за умови виконання всіх умов передбачених ПКУ, має право скористатися податковою знижкою на навчання. Платники податків які навчаються за кордоном права на податкову знижку, в частині витрат у вигляді суми коштів, сплачених на користь закордонних закладів освіти не мають.

 

Новий Порядок обліку платників єдиного внеску

Мінфін своїм наказом від 24.11.14р. №1162  затвердив нові Порядок обліку платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування  та Положення про реєстр страхувальників. Порядок визначає процедуру постановки на облік, внесення змін до облікових даних та зняття з обліку платників єдиного внеску у фіскальних органах.

Зазначеним документом урегульовано питання обліку кримських платників єдиного внеску. Так, юросіб, їх філії, відділення та відокремлені підрозділи, а також фізосіб, які на дату набрання чинності чим наказом мали місцезнаходження (місце проживання) на тимчасово окупованій території,  у тримісячний термін переведуть на обслуговування до Генічеської об´єднаної ДПІ ГУ ДФС у Херсонській області. А от кримські філії, відділення та інші відокремлені підрозділи материкових юросіб переведуть на обслуговування до тер органів ДФС за місцем обліку таких юросіб (головних підприємств).

​ 

За яких обставин суб'єкт господарювання стає платником збору за спеціальне використання води

У разі, якщо суб'єкт господарювання використовує воду із артезіанської свердловини, що знаходиться за неосновним місцем обліку такої особи, виключно для задоволення питних та санітарно-гігієнічних потреб населення, у тому числі виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, то він не є платником збору за спеціальне використання води.

Якщо суб'єкт господарювання використовує воду із такої свердловини не лише для задоволення питних та санітарно-гігієнічних потреб населення, у тому числі виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, а і на інші потреби, то за всі обсяги використаної води він повинен подавати декларації збору і вносити збір до бюджету, за місцем знаходження свердловини.

Нагадуємо, платниками збору є водокористувачі – суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

​ 

Авансові внески при виплаті дивідендів

ДФС України у своєму листі від 12.11.14р. №10346 повідомляє, що сума авансового внеску внеску з податку на прибуток при виплаті дивідендів у звітному періоді зараховується у зменшення суми нарахованого податкового зобов'язання з цього податку ( з урахуванням зарахованого авансового внеску відповідно до ст.57 Податкового кодексу України) у податковій декларації з податку на прибуток за підсумками звітного періоду з перенесенням суми перевищення  до складу наступних  податкових періодів.

При цьому сума не врахованого у зменшення нарахованої суми податкових зобов'язань  з податку на прибуток залишку авансових внесків при виплаті дивідендів у звітному періоді не формує надміру сплачену суму податку у звітному періоді, а  акумулюється у декларації  звітного періоду та переноситься на зменшення податкових зобов'язань з податку на прибуток наступних податкових періодів. Також у листі зазначено, що раніше надані податкові консультації з цього питання застосовуються в частині , що не суперечать цьому роз'ясненню.

​ 

Благодійна допомога надана учасникам АТО

     ДФС України у своєму листі від  5.11.14р. № 6280 повідомляє, що до оподатковуваного доходу не включається благодійна допомога в будь-якій сумі (вартості), виплачена (надана), зокрема, благодійником – юридичною особою на користь учасників бойових дій та членів їхніх сімей за умови дотримання нормп.п.170.7.8 ст.170 ПКУ. При цьому обов´язок щодо контролю за цільовим використанням коштів вищевказаними набувачами допомоги покладається на благодійника.

   Водночас набувач благодійної допомоги зобов´язаний підтвердити благодійнику – юридичній особі статус учасника бойових дій, порядок надання якого визначено Постановою КМУ від 20.08.14р.№413, а члени сімей зазначених осіб – підтвердити родинний зв'язок  з ними.

  Зазначено, що благодійник – юридична особа після підтвердження набувачами благодійної допомоги, які мають статус учасників бойових дій та членів їх сімей, цільового використання коштів відображає суми наданої благодійної допомоги в податковому розрахунку (форма №1-ДФ) під ознакою 169.

​ ​

19 грудня 2014

За 11 місяців поточного року власниками електронних ключів від ДФС стали майже 600 тис. Клієнтів

Протягом січня-листопада 2014 року власниками електронних ключів, виданих  Акредитованим центром сертифікації ключів при ДФС України, стали майже 600 тис. осіб. Їм безкоштовно видано майже 1,8 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів.   

Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість виданих цифрових підписів зросла в 2 рази.

Як свідчить статистика, найактивнішими користувачами залишаються підприємці-фізичні особи та громадяни – 420,2 тис. осіб. За вказаний період їм видано 947,2 тис. електронних ключів. 

Серед юридичних осіб власниками ключів стали 179,7 тис. клієнтів, які отримали 818,8 тис. цифрових підписів.

Загалом з початку своєї діяльності Центр обслуговує понад 3,1 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів. Ключі електронного цифрового підпису дають змогу звітувати в режимі он-лайн не лише до органів ДФС, а й до органів державної статистики та Пенсійного фонду України. 

Нагадаємо,  що у м. Вінниці отримати безкоштовний електронний підпис можна у відділенні Акредитованого центру сертифікації ключів, що знаходиться в першому залі Центра обслуговування платників податків Вінницької ОДПІ.

 

Разом  сформуємо якісно нову систему оподаткування

​Про це Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус заявив під час семінару-форуму «Оподаткування 2014: підсумки та перспективи», організованого редакцією журналу «Вісник Міндоходів» 11 грудня 2014 року.

Він відмітив важливість заходу такого формату, оскільки вчасно донесена до платників об'єктивна кваліфікована інформація з питань застосування податкового та митного законодавства  є запорукою успішного ведення бізнесу та вчасної сплати податків.

«Нам разом необхідно сформувати якісно нову систему оподаткування, що виконуватиме не лише фіскальну функцію, а й стане потужним стимулом до розвитку економіки, комфортного ведення бізнесу та поліпшення інвестиційного клімату в Україні. Тільки спільними зусиллями держави та бізнесу ми зможемо не лише гідно подолати нинішні тимчасові труднощі, а й кардинально змінити на краще ситуацію з подальшим розвитком країни», - наголосив Ігор Білоус.

За словами Голови ДФС, одне з основних завдань, поставлених керівництвом країни перед Державною фіскальною службою є реформування податкової системи. На сьогодні на розгляд Парламенту вже внесена Концепція реформування податкової системи, яка, зокрема, передбачає спрощення податкової системи,  створення сприятливих умов ведення бізнесу шляхом внесення змін до Податкового кодексу щодо скорочення кількості податків та зміни бази оподаткування, зменшення єдиного соціального внеску, введення прогресивної шкали оподаткування тощо.

 

Електронне адміністрування ПДВ -  в  очікуванні змін.

​Навколо запровадження  системи електронного адміністрування ПДВ сьогодні тривають дискусії.  Державна фіскальна служба пропонує її вдосконалення,  зокрема, у частині від'ємного значення, критеріїв повернення ПДВ. За словами Голови ДФС Ігоря Білоуса, пропонується  запустити закон, що регламентує роботу системи, спочатку   в тестовому режимі, щоб він попрацював квартал без штрафів, пройшов імплементацію, підприємці звикли до роботи за новими правилами, а після виправлення  помилок і похибок, які можливо будуть виявлені під час тестування, запустити цей закон в дію.

 

 

Відповідальність за невиконання резидентами вимог щодо порядку та строків декларування валютних цінностей

Несвоєчасне подання, приховування або перекручення у звітності даних про валютні операції тягне за собою відповідальність, передбачену ст.16 Декрету Кабінету міністрів України від 19.02.1993 .№ 15-93 „Про систему валютного регулювання і валютного контролю", наказом ДПА України від 04.10.1999 р. № 542 «Про затвердження Порядку застосування штрафних санкцій за порушення валютного законодавства» та Постановою Національного банку України від 08.02.2000 №49  «Про затвердження Положення про валютний контроль».

            Відповідно до п.2.7 Положення про валютний контроль, невиконання резидентами вимог щодо порядку та строків декларування валютних цінностей та іншого майна тягне за собою таку відповідальність:

- порушення строків декларування - накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожний звітний період;

- порушення порядку декларування - накладення штрафу в розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порушенням порядку декларування є подання недостовірної інформації або перекручення даних, що відображаються у відповідній декларації, якщо такі дії свідчать про приховування резидентами валютних цінностей та майна, що знаходяться за межами України.

Неподання або несвоєчасне подання резидентами України декларації (за відсутності валютних цінностей та майна за межами України) не тягне за собою застосування фінансових санкцій.

 

Про туристичний збір

​Платниками туристичного збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної та міської ради про встановлення туристичного збору, та отримують послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов'язанням залишити місце перебування в зазначений строк.

Згідно з рішенням сільської, селищної та міської ради справляння туристичного збору може здійснюватися такими податковими агентами:

- адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та іншими закладами готельного типу, санаторно-курортними закладами;

- квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;

-   юридичними особами або фізичними особами - підприємцями, які уповноважуються сільською, селищною або міською радою справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.

Податкові агенти справляють збір під час надання послуг, пов'язаних з тимчасовим проживанням (ночівлею), і зазначають суму сплаченого збору окремим рядком у рахунку (квитанції) на проживання.     

Також, податкові агенти повинні щоквартально подавати до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації декларацію по туристичному збору.

Якщо ж податковий агент має підрозділ без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента, то зобов'язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента туристичного збору в контролюючому органі за місцезнаходженням підрозділу.

​ 

22 грудня 2014 року – останній день подання декларації з ПДВ за листопад

Суб'єкти господарювання, які звітують з ПДВ помісячно податкову декларацію за листопад 2014 року повинні подати до22 грудня 2014 року включно. Водночас, останнім днем сплати суми податкового зобов'язання, зазначеної у поданій податковій декларації, буде 30 грудня 2014 року.  

Нагадуємо, що разом із декларацією потрібно подати копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді за листопад 2014 року.

Платники ПДВ, які звітують поквартально також повинні щомісячно (в терміни, що передбачені для подання податкової звітності – календарний місяць) подавати копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді. За листопад 2014 року – до 22 грудня 2014 року включно.

Відповідна норма визначена п.49.18, п.49.20  ст.49 та п.57.1 ст. 57 розділу II, п.201.15 ст.201 розділу V Податкового кодексу України

від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями.

 

Особливості сплати єдиного внеску фізичними особами-підприємцями, що одночасно здійснюють незалежну професійну діяльність

Особа, яка є підприємцем та одночасно займається незалежною професійною діяльністю, є платником єдиного внеску як фізична особа-підприємець. Тобто, єдиний внесок фізична особа сплачує  тільки з доходів, отриманих від здійснення підприємницької діяльності. При цьому, така особа не має обов'язку щодо обліку та сплати єдиного внеску із сум доходу, отриманого від її незалежної професійної діяльності.

Якщо особа перебуває на обліку платників єдиного внеску в органах ДФС як підприємець, але підприємницьку діяльність не здійснює та доходів від цієї діяльності не отримує, така особа повинна стати на облік як платник єдиного внеску – фізична особа, яка забезпечує себе роботою самостійно – займається незалежною професійною діяльністю, та сплачувати єдиний внесок з доходів, отриманих від незалежної професійної діяльності.

Фізичні особи - підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, формують та подають до органів доходів і зборів звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом. Звітним періодом є календарний рік.

Єдиний внесок фізичні особи сплачують самі за себе шляхом перерахування безготівкових коштів з  банківського рахунку. Платники, які не мають банківського рахунка, сплачують єдиний внесок шляхом готівкових розрахунків через банки чи відділення зв'язку у такі терміни:

фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування сплачують єдиний внесок до 10 лютого року, наступного за звітним;

фізичні особи - підприємці на спрощеній системі оподаткування сплачують єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок;

фізичні особи, які забезпечують себе роботою самостійно, сплачують єдиний внесок, нарахований за календарний рік, до 1 травня наступного року на підставі даних річної податкової декларації.

Порядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску регулюється Законом України від 08.07.2010 р. №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

 

​Про порядок формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції

05 грудня 2014 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 30.10.2014 № 1089 «Про затвердження Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції», який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 19.11.2014 за № 1471/26248 (далі – Порядок). 

Наказ розроблено на виконання Закону України від 02 вересня 2014 року № 1668-VIІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги» та пункту 2¹ розділу VII «Прикінцеві положення» Закону України від 05 липня 2012 року № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації».

Порядком встановлюється механізм включення фізичних осіб – благодійників до Реєстру волонтерів антитерористичної операції (далі – Реєстр) та структура цього Реєстру, форма заяви про включення / внесення змін / виключення до/з Реєстру, а також форма довідки з банку про відкриття/закриття рахунка фізичною особою.

Відповідно до Порядку для включення до Реєстру фізична особа – благодійник особисто може звернутися до будь-якого органу ДФС.

У разі подання документів поштою або через представника документи подаються до органу ДФС за місцем проживання фізичної особи – благодійника.

Включення до Реєстру здійснюється за заявницьким принципом протягом одного робочого дня.

У заяві мають бути зазначені категорії фізичних осіб, на користь яких надається благодійна допомога волонтером антитерористичної операції  (далі – АТО), та дата початку здійснення діяльності як волонтера АТО.

Дата початку здійснення діяльності як волонтера АТО не може бути раніше 21.11.2013 та раніше дати відкриття рахунків, призначених для здійснення благодійної діяльності.

Датою включення фізичної особи – благодійника до Реєстру є дата внесення відповідного запису до цього Реєстру.

 

Яка відповідальність передбачена за порушення правил сплати (перерахування) податків?

Відповідно до п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755, із змінами та доповненнями (далі - ПКУ), у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

• при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

• при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Після закінчення встановлених ПКУ строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня (пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПКУ).

Пеня, визначена пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПКУ, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (п. 129.4 ст. 129 ПКУ).

Згідно з ст. 163 прим. 2 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року N 8073-X, із змінами та доповненнями, неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), - тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від 5 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені ч. першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від 10 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.