Керування дозволамиКерування дозволами

Пам'ятка по дотриманню санітарно-протиепідемічних норм та правил при обслуговуванні населення

​УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ У М. ВІННИЦІ

УВАГА! ДЛЯ ПРАЦІВНИКІВ САЛОНІВ КРАСИ,  ПЕРУКАРЕНЬ,  

КОСМЕТОЛОГІЧНИХ, МАНІКЮРНИХ  ТА  ПЕДИКЮРНИХ  КАБІНЕТІВ  

ПАМ'ЯТКА

по дотриманню санітарно-протиепідемічних норм та правил

при обслуговуванні населення

Підхід до вибору дезінфекційних заходів в салоні краси повинен бути той же, що і в лікувально-профілактичному закладі, оскільки при проведенні косметологічних, манікюрних, педикюрних та перукарських процедур може порушуватися цілісність шкірних покривів людини.

Майстру необхідно пам'ятати, що будь-який клієнт може бути безсимптомним носієм збудників різних інфекцій (в т.ч. СНІДу та гепатитів). Ні можливостей, ні права перевірити це у майстра немає, тому, щоб не заразити ні клієнта, ні себе, необхідно суворо дотримуватися запобіжних заходів.

Всі інструменти, що контактують з шкірою та слизовими клієнта, після кожного використання підлягають обов'язковій дезінфекції, механічному очищенню та стерилізації. Ці три етапи виконуються саме в такій послідовності та не замінюють один одного. Тому персонал повинен мати не менше 2-х комплектів інструментів для почергового їхнього знезаражування.

Санітарно-протиепідемічний режим, вимоги до проведення перукарських робіт і правила особистої гігієни персоналу перукарень регламентуються ДСПіН 2.2.2.022-99 «Державні санітарні правила та норми для перукарень різних типів».

Всі приміщення перукарні до початку або після закінчення роботи підлягають щоденному ретельному вологому прибиранню з застосуванням дезінфектантів. Протягом робочого дня проводиться дезінфекція і поточне прибирання поверхонь, до яких дотикаються відвідувачі (ручки дверей, ручки крісел, раковини для миття волосся, полиці робочих місць і т. ін.).

Один раз на місяць перукарня закривається на одну зміну для проведення дезінфекції і загального прибирання всіх приміщень.

Для дезінфекції приміщень і інструментарію дозволяється використання дезінфекційних засобів, які мають позитивний висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи, виключно відповідно до Методичних вказівок по їхньому застосуванню. Процентне співвідношення і час експозиції встановлюються у відповідності з інструкцією щодо застосування даного препарату.

Перед процедурами з кожним новим відвідувачем майстер повинен вимити руки з милом, нігті повинні бути чистими.

Після кожного використання підлягають обов'язковому знезаражуванню дезінфектантами, механічній очистці з промиванням під проточною водою та наступній стерилізації:

  • ножиці,
  • інструменти і предмети з пластичних мас (щітки, гребені),  
  • інструменти для манікюру та педикюру
  • ріжуча частина багаторазового використання електричних машинок
  • змінні насадки для обладнання в косметологічних і педикюрних кабінетах
  • інструментарій для нанесення гриму, макіяжу
  • інструментарій для виконання татуажу та перманентного макіяжу

Для проведення стерилізаційної обробки в перукарні допускається використання стерилізаторів, працюючих за методом ультрафіолетової, термічної, ультразвукової або комбінованої стерилізації, а також засобів, призначених для стерилізації інструментарію. Допускається застосування стерилізаторів, що мають сертифікат відповідності і дозволені до застосування Міністерством охорони здоров'я України. Стерилізація проводиться згідно з інструкцією по використанню, затвердженою МОЗ України.

Перевагу слід надавати інструментарію одноразового та індивідуального застосування.

Затискачі і бігуді після використання обробляються дезрозчином, механічно очищаються, миються теплою водою після кожного клієнта.

Інструменти повинні зберігатися в спеціально відведеному місці для інструментарію біля робочого місця або в особистій шафі майстра, що розташовується у побутовій кімнаті.

Кушетки для масажу перед обслуговуванням наступного клієнта повинні накриватися чистим простирадлом, що не використовувалося.

Зістрижене волосся збирається совками та складається в паперові або з полімерних матеріалів пакети місткістю не менше 5 літрів. Після закінчення зміни необхідно їх герметично закрити та винести на контейнерний майданчик для збору твердих побутових відходів.

Перукарня повинна мати запас білизни в кількості, достатній для забезпечення безперервної роботи та індивідуального використання з урахуванням проектної потужності перукарні та потоку клієнтів. Дозволяється використання одноразових, вафельних, махрових та інших видів рушників для індивідуального застосування. 

Під час обслуговування клієнт повинен бути укритий чистим пеньюаром. Місце стикання пеньюара з тілом клієнта (шия) закривається одноразовим комірцем чи серветкою. 

Працівники перукарні повинні мати змінний або одноразовий одяг для роботи (фартухи, халати та ін.). У зимовий період необхідно мати змінне взуття з щільного матеріалу, що легко миється. 

Всі препарати, що застосовуються в перукарні (для забарвлення волосся, фарби та апарати, що використовуються для виконання татуажу та ін.), повинні мати сертифікат відповідності та позитивний висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи. 

Перед проведенням хімічної завивки і забарвленням волосся майстер зобов'язаний з'ясувати у клієнта наявність алергічних реакцій на хімічні препарати. У тому випадку, якщо вони у нього відмічалися раніше, а також, якщо клієнту виконують такі процедури вперше, майстер зобов'язаний зробити клієнту біологічну пробу на чутливість, змастивши невелику ділянку шкіри за вухом або на ліктьовому згині хімічним розчином. Виникнення почервоніння за 5 - 10 хвилин вказує на те, що проводити завивку або забарвлення волосся цією речовиною даному клієнту неможливо. 

Вилучення відстриженого волосся з шиї та обличчя клієнта виконується одноразовими ватними тампонами, щіткою або пензлем. Пензлі, щітки необхідно дезінфікувати, очищати механічно та стерилізувати. 

При підозрі на інфекційні шкіряні захворювання у відвідувачів із зміною шкіряного покрову (висипання, плями, злущування та ін.), нігтів, волосся майстер має право обслуговувати клієнта після подання документа з відповідної лікувальної медичної установи щодо незаразності захворювання. 

У перукарні повинно бути забезпечене окреме зберігання чистої та використаної білизни. Комори для зберігання чистої та забрудненої білизни обладнуються стелажами. 

Прання використаної білизни проводиться у пральнях міста (згідно укладеної угоди) або у перукарні за наявності спеціально обладнаних місць у підсобних приміщеннях з підведенням холодної води та наявністю централізованої каналізації. Допускається використання програмованих пральних машин автоматичного типу з наявністю режиму прання при температурі 90° C в комплексі з сушильними машинами та обладнанням для прасування білизни. Обов'язково слід додавати дезінфектанти після закінчення циклу кип'ятіння (згідно інструкції). Прання білизни вдома забороняється.

Працівники перукарні повинні ретельно виконувати правила особистої гігієни, слідкувати за своїм зовнішнім виглядом. Не допускається носіння на роботі одягу, що важко піддається очищенню від волосся. 

Не допускається наявність у перукарні комах та гризунів. 

Для працівників сфери обслуговування обов'язковими є попередні (перед прийняттям на роботу) та періодичні медичні огляди. Дані результатів медоглядів заносяться в особові медичні книжки, що зберігаються у адміністрації перукарні. Обсяги та терміни медоглядів встановлені наказом МОЗ України № 280 від 23.07.2002р. (в редакції наказу МОЗ № 150 від 21.02.2013р.) «Щодо організації проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб»
 

  ​При попередньому медоглядіПри періодичному медогляді
1 раз на рік2 рази на рік
Адміністрація
  • терапевт
  • дерматовенеролог
  • стоматолог
  • отоларинголог
  • флюорографія
  • кров на сифіліс
  • мазки на гонорею
  • носійство кишкових інфекцій
  • гельмінтози
  • мазок з носа та горла на патогенний стафілокок
  • серологічне дослідження на черевний тиф
  • терапевт
  • дерматовенеролог
  • флюорографія
  • кров на сифіліс
  • мазки на гонорею
  • носійство кишкових інфекцій
  • гельмінтози
 
Перукарі, манікюрниці, педикюрниці, косметологи, масажисти, техперсонал, в т.ч. прибиральниці приміщень
  • флюорографія
  • кров на сифіліс
  • мазки на гонорею
  • носійство кишкових інфекцій
  • гельмінтози
  • терапевт
  • дерматовенеро-лог

     

Всі працівники перукарень повинні володіти мінімумом санітарних знань та не допускатися до роботи без проходження навчання по санмінімуму.

Головний спеціаліст відділу

державного нагляду за дотриманням

санітарного законодавства                                                                                               Л.Д. Кульбака