Новини міста: Вінниця планує залучити під державні гарантії 150 мільйонів гривень на нові тролейбуси, автобуси і добудову трамвайної колії
Керування дозволамиКерування дозволами

Вінниця планує залучити під державні гарантії 150 мільйонів гривень на нові тролейбуси, автобуси і добудову трамвайної колії

LASu 0271111.jpgВінниця планує придбати 70 одиниць громадського транспорту (40 тролейбусів та 30 автобусів)  та продовжить будівництво трамвайної лінії з Вишеньки до Барського шосе за кредитні кошти під державні гарантії. Місто одним з перших долучилося до цієї державної програми, яка передбачає відшкодування 50% тіла кредиту і 50% відсотків по кредиту з дербюджету. Така схема є дуже вигідною, адже Вінниці необхідно буде повернути кредитору протягом 10 років ті ж 150 млн. грн., які вона сьогодні запозичує.

Придбання 70 нових одиниць громадського транспорту та будівництво трамвайної лінії – це ще один важливий крок в програмі перебудови системи пасажирських перевезень у місті. Власне саме те, що місто почало перебудовувати міську систему громадського транспорту, і було одним з важливих аргументів для підтримки цих проектів на державному рівні.

«Транспортна система – один з ключових елементів життя сучасних міст, який визначає комфорт для їх мешканців. Закупівля додаткових 40 тролейбусів та 30 автобусів і завершення проекту по Барському шосе – це комплексне і дуже важливе для нас рішення, яке спрямоване на подальше формування такої сучасної системи», - каже міський голова Володимир Гройсман. 

Уже сьогодні Вінниця має одну з найкращих систем пасажирських перевезень серед міст України – загалом щоденно на лінії виходить 217 одиниць громадського транспорту і по кількості пасажирів, які перевозить ТТУ, Вінниця навіть обходить деякі міста-мільйонники. Але сьогодні ще залишається низка проблем, які потрібно вирішувати.

Слабким місцем на сьогоднішній день є недостатня кількість автобусів та застарілий парк тролейбусів. Так, на балансі КП «Трамвайно-тролейбусне управління» знаходиться 129 тролейбусів. Майже 80% тролейбусного парку закуплено ще у 80-х роках минулого сторіччя. І хоча ТТУ власними силами проводить капітально-відновлювальний ремонт тролейбусів – поновлення тролейбусного парку дало б можливість надавати городянам більш якісні послуги з перевезень. До того ж нові моделі тролейбусів є більш енергоефективними.  Стосовно міських автобусів, то ще донедавна у Вінниці взагалі не було муніципального автобусного парку. П’ять років тому його все-таки було створено на базі ТТУ. Відтоді за кошти міського бюджету було придбано 23 автобуси. Однак їх не вистачає для забезпечення потреб у перевезенні городян – розрахункова потреба для міста 50-60 автобусів. Тому, для мешканців міста вирішення цих двох проблем є досить важливим завданням.

Ще один масштабний проект, спрямований на покращення транспортного забезпечення вінничан, це продовження вулиці Келецької до Барського шосе та будівництво по ній трамвайної лінії від вулиці Квятека до автовокзалу «Західний». Його було розпочато минулого року і виконано  досить багато робіт: збудовано автомобільну дорогу на дві смуги та тротуари, перенесено теплотраси та газові мережі, облаштовано зливову каналізацію, прокладено більше тисячі погонних метрів трамвайного полотна, виконано зовнішнє освітлення цієї ділянки. Залишилось прокласти трамвайну лінію.

Міська влада постійно шукала варіанти якнайшвидшої реалізації цих проектів, і як тільки з’явилась інформація про можливість отримати кредиту під державні гарантії, Вінниця першою подала необхідні документи. Їх департамент економіки і інвестицій міської ради розпочав готувати ще у червні, одразу після прийняття Постанови Кабінету Міністрів України № 404.

На придбання тролейбусів та автобусів, а також для добудови трамвайної лінії буде залучено 150 млн. грн. Запозичення будуть на надзвичайно вигідних умовах для міста – кредит надається під 10% на 10 років. Більше того, державний бюджет бере на себе повернення 50% тіла кредиту та половини відсотків. В кінцевому результаті Вінниця поверне кредитору рівно стільки, скільки взяла – 150 мільйонів гривень, а якщо взяти до уваги ще й інфляцію, то «вартість» залучених коштів виходить ще нижчою.

Відповідне рішення про кредитування  проектів, серед яких вінницькі, вже ухвалила Фінансово-кредитна рада під головуванням Першого віце-прем’єра Сергія Арбузова. А днями Постанову щодо можливості  кредитування проектів під державні гарантії затвердив Кабінет Міністрів України.

Тож Вінниця вже розпочинає підготовку до їх впровадження. За словами директора департаменту економіки і інвестицій Галини Якубович, реалізація проектів залежатиме тепер від термінів надання кредитів та спроможності вітчизняного товаровиробника забезпечити виготовлення транспортних засобів.