Праця і соціальний захист: Необхідні документи для пільг і допомог
Керування дозволамиКерування дозволами

Необхідні документи для пільг і допомог

Заява.docЗаява про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг.doc

Deklaraciya_pro_doxodu_ta_mainoviy_stan_osib.docДекларація про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги .doc


  •  Допомога на дітей, які виховуються у багатодітних сім'ях.

Департамент соціальної політики Вінницької міської ради повідомляє, що  Кабінетом Міністрів України 13 березня 2019р. прийнято постанову №250 «Деякі питання надання соціальної підтримки багатодітним сім ям», якою передбачено з квітня 2019р. надання допомоги  на дітей, які виховуються у багатодітних сім'ях.

Допомога надається одному з батьків дитини, які  є громадянами України (іноземцями або особами без громадянства) та постійно проживають  з дитиною в Україні.

Допомога призначається у розмірі 1700 гривень на третю  і кожну наступну дитину по місяць досягнення дитиною 6-річного віку, незалежно від одержання інших видів державної допомоги.

 Водночас зазначаємо, що рішенням Уряду збережено право на отримання із 01.04.2019 допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім'ях, особам, які звернуться за її призначенням протягом квітня - червня 2019 року.

За призначенням допомоги необхідно звернутися до управління соціального захисту населення департаменту соціальної політики міської ради за місцем проживання за адресою : 

-ЦАП «Прозорий офіс» (Вишенька)  проспект Космонавтів, будинок 30 (ІІ поверх);

 - ЦАП «Прозорий офіс» (Старе місто)  вулиця Брацлавська, будинок 85 та надати документи:

 1) заяву одного з батьків дитини, який постійно проживає разом з дитиною, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики;

2) копії свідоцтва про народження всіх дітей (з пред'явленням оригіналу);

3) копії посвідчення батьків багатодітної сім'ї (з пред'явленням оригіналу) ;

4) копію посвідчення дитини з багатодітної сім'ї (з пред'явленням оригіналу);

5) заяву із зазначенням рахунку  відкритого у банківській установі на  ім'я заявника;

Також необхідно пред'явити паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків заявника.

  • Для членів сім'ї пільговика які користуються його пільгами

1. Паспорт та його копія.

2. Ідентифікаційний номер (код) та його копія.

3.  Пенсійне посвідчення.

4. Свідоцтво про народження дітей до 18 років та його копія (в разі, якщо до складу сім'ї пільговика входять неповнолітні діти). 

  • Компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги

    1.  Заява про необхідність надання соціальних послуг (від інваліда або особи похилого віку).

    2. Заява про згоду надавати соціальні послуги (від заявника-непрацюючої фізичної особи).

    3. Оригінали та копії паспортів, та реєстраційного номера облікової картки платника податків (заявника та інваліда).

    4. Оригінал та копія трудової книжки (заявника), а у разі відсутності трудової – письмове повідомлення особи із зазначенням інформації про її відсутність.

    5. Заява про надання згоди на проведення перевірки даних про доходи особи з використанням відомостей Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

    6. Копія довідки до акту огляду медико-соціальної експертної комісії про групу інвалідності.

    7. Висновок лікарсько-консультаційної комісії про те, що стан здоров'я заявника дозволяє постійно надавати соціальні послуги.

    8. Висновок лікарсько-консультаційної комісії про необхідність постійного стороннього догляду та нездатність особи до самообслуговування (за винятком інвалідів І групи, інвалідність яких встановлена безстроково та які згідно до акта огляду медико-соціальною експертною комісією потребують постійного стороннього догляду).

    9. Оригінал і копія ощадної книжки  або заява з банку про відкриття рахунку на соціальні виплати (на заявника).

    Допомога призначається з дня звернення.

     

    • Допомога в зв'язку з вагітністю та пологами

    1. Заява  встановленого зразка.

    2. Оригінал і копія паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків,

    3. Оригінал і копію свідоцтва про одруження ( у разі потреби).

    4. Довідка видана лікувально-профілактичним закладом встановленого зразка. 

    5. Оригінал і копія трудової книжки.

    6. Довідка з основного місця служби, навчання (для студентів) про те, що жінка служить, навчається.

    7. Довідка з центру зайнятості про те, що жінка зареєстрована в центрі зайнятості як безробітна (особам, які перебувають на обліку).

    8. Довідку з Пенсійного фонду України про те, що особа перебуває (не перебуває) на обліку в Довідку з Пенсійного фонду України про те, що жінка, яка є фізичною особою – підприємцем, перебуває (не перебуває) на обліку в органах Пенсійного фонду України та не бере участь на добровільних засадах у загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності. Копія свідоцтва про державну реєстрацію приватного підприємця (для приватних підприємців).  9. Копія 1-ї сторінки ощадної книжки або заява з банку про відкриття рахунку до відділу соціального захисту за місце проживання  на подавача заяви.

    9. Заява з банку про відкриття рахунку до відділу соціального захисту за місце проживання надавача заяви.

     

    • Допомога на дітей, що перебувають під опікую чи піклуванням

    1. Заява опікуна чи піклувальника про призначення допомоги, затвердженою Мінсоцполітики

    2. Оригінал і копія паспорта заявника.

    3. Оригінал і копія реєстраційного номера облікової картки платника податків.

    4. Копія рішення  органу опіки та піклування або суду про встановлення опіки чи піклування над дитиною-сиротою або дитиною, позбавленою батьківського піклування.

    5. Оригінал і копія свідоцтва про народження дитини.

    6. Довідка про реєстрацію місця проживання опікуна та дитини.

    7. Довідки про місячні розміри аліментів, пенсії, стипендії, державної допомоги, що одержує на дитину опікун чи піклувальник, за попередні дванадцять місяців ,що передують місяцю звернення. 

    У разі неможливості одержання довідки про розмір аліментів від органів виконавчої служби, розташованих на тимчасово окупованій території України та в районах проведення антитерористичної операції, заявник надає письмову заяву про одержання (неодержання) аліментів

    8.Медичний висновок на дитину з інвалідністю віком до 18 років, виданий в установленому МОЗ порядку.

    9. Копія 1-ї сторінки ощадної книжки або заява з банку про відкриття рахунку до відділу соціального захисту за місце проживання  на подавача заяви.

    Допомога призначається з місяця подачі документів на 12 місяців.

     

    • Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям

    (діти до 18-ти, учні до 23 років)

    1. Заява встановленого зразка.

    2. Декларація про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім'ї) за формою затвердженою Мінсоцполітики.

    3. Оригінал і копія паспорта заявника та реєстраційного номера облікової картки платника податків

    4. Оригінал і копія свідоцтва про народження дітей.

    5. Оригінал і копія свідоцтва про одруження (розлучення).

    6. довідку про наявність та розмір земельної частки (паю)

    7. Довідку про доходи сім'ї за попередні 6 місяців.

    8. Довідку про розмір отриманих аліментів (розлученим).

    9. Трудову книжку (не працюючим).

    10. Довідка  про наявність та розмір земельної ділянки, паю (при наявності).

    11. Свідоцтво платника єдиного податку (для ФОП на спрощені системі оподаткування).

    12. Копія 1-ї сторінки ощадної книжки або заява з банку про відкриття рахунку до відділу соціального захисту за місце проживання  на подавача заяви.

    Допомога призначається з місяця подачі документів на 6 місяців.

     

    • Щомісячна грошова допомога малозабезпеченій особі, що проживає з інвалідом 1-ї або 2-ї групи разом, внаслідок психічного розладу

    1. Заява встановленого зразка.

    2. Декларація про доходи та майновий стан(заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім'ї) за формою затвердженою Мінсоцполітики.

    3. Оригінали і копії паспортів  та реєстраційних номерів облікової картки платника податків

    4. Копія довідки до акту огляду медико-соціальною експертною комісією, яка видана інваліду І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, за яким здійснюється догляд.

    6. Висновок лікарської комісії медичного закладу щодо необхідності постійного стороннього догляду за інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу .

    7. Доходи за попередні 6 місяців кожного члена сім'ї - довідки про доходи.

    8. Копія 1-ї сторінки ощадної книжки або заява з банку про відкриття рахунку до відділу соціального захисту за місце проживання  на подавача заяви.

    9. Довідки про наявність і розмір земельної ділянки, виділених для ведення особистого підсобного господарства.

    10. Свідоцтво платника єдиного податку (для ФОП на спрощені системі оподаткування).

     Допомога призначається з місяця подачі документів на 6 місяців, непрацюючим пенсіонерам -  на 12 місяців.

     

    •     Допомога одинокої матері (діти до 18 років, в разі коли дитина навчається до 23 років)

    1.Заява про призначення допомоги, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики

    2.Декларацію про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням допомоги. Інформація про склад сім'ї зазначається в декларації про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім'ї)

    3.Оригінал і копія паспорта заявника та реєстраційного номера облікової картки платника податків.

    4. Оригінал і копія свідоцтва про народження дитини.

    5. Довідка про реєстрацію місця проживання матері та дитини.

    6. Витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини, виданий відділом РАЦС із зазначенням підстави внесення відомостей про батька дитини до актового запису про народження дитини відповідно до абзацу першого частини першої статті 135 Сімейного кодексу України.

    7. Копія 1-ї сторінки ощадної книжки або заява з банку про відкриття рахунку до відділу соціального захисту за місцем проживання заявника.

    8.  Доходи за попередні 6 місяців кожного члена сім'ї .

    9. Довідки про наявність і розмір земельної ділянки, виділених для ведення особистого підсобного господарства.

    10. Свідоцтво платника єдиного податку (для ФОП на спрощені системі оподаткування).

    11. Усиновлювачи подають також копію рішення про усиновлення

    З 18 до 23 років якщо дитина навчається:

    1. Довідка з місця навчання дитини

    2. Копія паспорта дитини

    Допомога призначається з місяця подачі документів на 6 місяців.

     

    • Допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю до 18 років

    1. Заява за формою затвердженою Мінсоцполітики; 

     2. Виписка з акта огляду медико-соціальної експертної комісії або медичний висновок про визнання дитини інвалідом; 

     3. Оригінал та копія паспорт або в разі його відсутності інший документ, що посвічує особу; 

    4. Оригінал та копія реєстраційного номера облікової картки платника податків; 

     5. Оригінал та копія свідоцтва про народження дитини з інвалідністю; 

    6. Довідка з місця навчання із зазначенням перебування (не перебування) на повному державному утриманні;

    7. Копія рішення суду про усиновлення дитини;

     8. Довідка про місце проживання особи з інвалідністю з дитинства або дитини з інвалідністю чи копія паспорта особи з інвалідністю з дитинства або дитини з інвалідністю з відомостями про місце проживання; 

     9. Довідка про місце проживання законного представника, піклувальника, який подав заяву, чи копія паспорта з відомостями про місце проживання. 

    10. Якщо із заявою звернувся опікун чи піклувальник, то подається копія рішення про встановлення опіки чи піклування; 

     11. Копія рішення суду про призначення опікуна особі з інвалідністю з дитинства

     12. Копія рішення суду про визнання особи з інвалідністю недієздатною;

     13. Іноземці та особи без громадянства додатково подають копію посвідки на постійне або тимчасове проживання; 

    14. Рахунок відкритий в банку(ощадкасі) на ім'я особи, що звертається за призначенням допомоги. 

    Для призначення надбавки на догляд за дитиною з інвалідністю одному з непрацюючих батьків, усиновителів, опікуну, піклувальнику, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю додатково необхідно надати: 

     

     1. Заява про призначення надбавки на догляд за дитиною з інвалідністю; 

     2. Довідка про склад сім'ї (крім сім'ї опікуна, піклувальника); 

     3. Оригінал і копія трудової книжки, довідка з центра зайнятості про те, що особа не перебуває на обліку як безробітна, довідка про доходи за останній звітний період (рік), а в разі відсутності трудової книжки - лише зазначені довідки; 

     5. Довідка державного реєстратора про проведення (відсутність) державної реєстрації особи із    зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та відомостей з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації особи, 

    6. Копію рішення суду про встановлення батьківства (крім випадку, коли відомості про батька про батька зазначено у свідоцтві про народження дитини);

     7. Копію рішення суду про позбавлення батьківських прав (крім випадку, коли реєстрацію дитини проведено відповідно до частини другої статті 135 Сімейного кодексу України);

     8. Довідка про спільне проживання дитини з інвалідністю з одним з батьків, видану уповноваженим органом за місцем проживання;

     9. Довідка з місця навчання дитини; 

     10. Рішення про встановлення опіки чи піклування над дитиною з інвалідністю ( для опікунів та піклувальників). 

     

     

    • Тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме
    1. Заява за формою затвердженою Мінсоцполітики; 
    2. Оригінал і копія паспорта заявника та реєстраційного номера облікової картки платника податків.

     3. Копія свідоцтва про народження дитини; 

     4. Декларацію про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням допомоги. Інформація про склад сім'ї зазначається в декларації про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім'ї)

    Інформація про склад сім'ї зазначається в декларації про доходи та майновий стан.

     5. У випадках, передбачених у Порядку призначення тимчасової допомоги, подається довідка про розмір аліментів за попередні шість місяців. 

    6. Рішення суду (виконавчий лист) про стягнення з одного з батьків аліментів на дитину; довідка державної виконавчої служби, що підтверджує факт несплати аліментів одним з батьків протягом шести місяців, що передують місяцю звернення ; 

    7. Довідка відповідної установи про здійснення стосовно одного з батьків кримінального провадження або про його перебування на примусовому лікуванні, у місцях позбавлення волі, визнання в установленому порядку недієздатним, а також перебування на строковій військовій службі 

    8. Повідомлення органу внутрішніх справ про те, що місце проживання (перебування) одного з батьків дитини не встановлено.     

    9. Рахунок відкритий в банку(ощадкасі) на ім'я особи, що звертається за призначенням допомоги. 

    У разі неможливості одержання довідки про наявність і розмір аліментів від органів держаної виконавчої служби, розташованих на тимчасово окупованій території України та в районах проведення антитерористичної операції, тимчасова допомога призначається на підставі письмової заяви одного з батьків про одержання (неодержання) аліментів.

    Допомога призначається з місяця подачі документів (терміном на 6 місяців)

     

    • Допомога при народженні дитини

                з 1 липня 2014 року допомога при народженні дитини та допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку об'єднано в один вид допомоги – це допомога при народженні дитини відповідно до  Законів України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні » від 27.03.2014 року    № 1166-VІІ та « Про внесення змін до деяких Законів України щодо скорочення кількості документів для отримання державної допомоги при народженні дитини» від 10.10.2013 року № 644- VІІ та постанови Кабінету Міністрів України № 208 « Про внесення змін до Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми»  від  25.06.2014 року. 

      Матерям з  1 липня 2014 року допомога по догляду за дитиною до трьох річного віку припиняється. 

                У разі народження першої дитини до 30.06.2014 року щомісячна виплата допомоги при народженні дитини буде здійснюватися до досягнення дітьми двохрічного віку, тобто 24 місяці.  З двох років  буде продовжено виплату допомоги до досягнення дитиною трирічного віку у розмірі 130 гривень щомісячно.

     

    1. Заява одного з батьків (опікуна), з яким постійно проживає дитина, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики;

     Заява може бути подана в електронній формі (з використанням засобів телекомунікаційних систем, через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики або інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, зокрема з використанням електронного цифрового підпису) структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за зареє   строваним  місцем проживання заявника.

    2. Оригінал і копія паспорта заявника та реєстраційного номера облікової картки платника податків.

     3. Копія свідоцтва про народження дитини (з пред'явленням оригіналу);

     5. Усиновителі та опікуни подають копію рішення про усиновлення або встановлення опіки; 

     6. Рахунок відкритий в банку (ощадкасі) на ім'я особи, що звертається за призначенням допомоги.        

     


З 1 січня 2019р. державою встановлено новий вид  соціальної допомоги

 

допомога на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, на дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, яким не встановлено інвалідність.

  Допомога буде призначатись одному із батьків, усиновлювачів, опікуну, піклувальнику, одному із прийомних батьків, батьків-вихователів, який постійно проживає та здійснює догляд за хворою дитиною.
 Допомога призначається з дня звернення та виплачується щомісячно в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність:

 з 1 січня-1497грн.,  з 1 липня 2019р 1564 грн., з 1 грудня 2019-1638 грн.

 За призначенням допомоги, особі яка доглядає за дитиною необхідно звернутися до управління соціального захисту населення департаменту соціальної політики міської ради за місцем проживання за адресою : проспект Космонавтів, будинок 30 (2 поверх)  ЦАП «Прозорий офіс» «Вишенька» або вулиця Брацлавська, будинок 85 ЦАП «Прозорий офіс» «Старе місто» з відповідними документами :

  1. заявою законного представника дитини, який постійно проживає та здійснює догляд за хворою дитиною;
  2. копія свідоцтва про народження дитини (з пред'явленням оригіналу);
  3. документ, що підтверджує повноваження усиновлювача (копія рішення про усиновлення); опікуна, піклувальника (копія рішення  про встановлення опіки); прийомних батьків, батьків-вихователів (копія рішення про влаштування дитини до дитячого будинку сімейного типу або прийомної сім'ї);
  4. довідка про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет І типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу.
  5. Рахунок відкритий  в банківській установі на ім'я  заявника.

Необхідно пред' явити паспорт та інд. код.

Допомога призначається на шість місяців. На наступний період виплата продовжується на підставі заяви особи, яка здійснює догляд та довідки  про захворювання дитини.


З січня 2019р. розпочинається перший етап монетизації субсидій.

Під дію даної програми підпадають ті домогосподарства міста, які вперше звернуться до департаменту соціальної політики за отриманням  субсидії.

Призначена сума субсидії заявнику буде надходити  на його персональний обліковий запис в Ощадбанку. Держава через Ощадбанк буде розраховуватися  з надавачами комунальних послуг  в межах призначеної домогосподарству суми субсидії  та в смс повідомленнях щомісячно інформувати  заявника про те,  яку суму необхідно сплатити домогосподарству за спожиті комунальні послуги.

Якщо домогосподарство буде заощадливо використовувати енергоресурси, за результатами опалювального (неопалювального) періоду таке домогосподарство зможе отримати залишок коштів на рахунку та використовувати їх на свій розсуд (раніше можна було отримати частину невикористаної суми субсидії).

Домогосподарства, яким субсидія призначена з початку опалювального сезону не потрібно з січня 2019 р. звертатися до управлінь соціального захисту населення. Призначену суму субсидії такі домогосподарства будуть отримувати до  закінчення опалювального сезону, шляхом перерахування департаментом соціальної політики  бюджетних коштів  на рахунки організацій, що надають послуги.